Nick de Bruin: “Wij droegen allebei een multifocale bril, mijn vrouw de hele dag en ik vooral bij het lezen. Dat vonden we knap vervelend, mede door het vele poetsen en regelmatig beslaan. Voor ons als jonge vijftigers was een ooglaserbehandeling niet aantrekkelijk, want dan zou bij het lezen nog steeds een bril nodig zou zijn. En zo’n ding is bijvoorbeeld tijdens het winkelen alleen maar lastig.
Monovision, dus het ene oog voor dichtbij laseren en het andere voor veraf, zagen we niet zo zitten. Aan de hand van de uitvoerige voorlichting van OLCD hebben we toen besloten Lentis Mplus-lenzen te laten implanteren. Met het resultaat zijn we bijzonder tevreden. Het is inmiddels zes maanden geleden dat de behandeling plaatsvond. Op basis van de kennis van nu zouden we het zo weer laten doen en beslist bij OLCD! Ik ben met hen in contact gekomen via een militaire arts die een goede bekende is van een van de aan de kliniek verbonden oogartsen en deze van harte kon aanbevelen. Verder bleek mij dat OLCD goed staat aangeschreven. De hele gang van zaken rond de behandeling heeft dat alleen maar bevestigd.
Bij de quickscan en het vooronderzoek bleek al dat men niet over één nacht ijs gaat. Voor het beantwoorden van onze vragen werd alle tijd genomen. Verder hebben we waardering voor de duidelijke uitleg van de werking van het oog en wat een lensimplantatie inhoudt. Ook het helder ter sprake brengen van eventuele nadelen en risico’s vinden we een goede zaak, want het blijft tenslotte een medische ingreep. Over de behandeling in zijn geheel zijn we erg tevreden. Wij hebben deze als zeer professioneel ervaren. Alleen de verdoving door injecties boven en onder het oog was niet zo prettig, maar ik heb begrepen dat tegenwoordig wordt gewerkt met druppelverdoving. Dat is natuurlijk veel patiëntvriendelijker. Tussen de behandeling van het ene oog en het andere zat een week. Dus binnen veertien dagen was alles achter de rug, wat we erg prettig vonden.
Wij hadden beiden al een dag na de behandeling een heel behoorlijk zicht. Het was een rare ervaring dat we op dat moment met één oog al redelijk goed konden lezen zonder bril. Ook normale dagelijkse dingen als autorijden vormden geen probleem. De nazorg is bij OLCD prima geregeld. Wij vonden het heel fijn dat we twee telefoonnummers meekregen die we zo nodig op elk gewenst tijdstip mochten bellen. Dat gaf een geruststellend gevoel. Als ik kijk naar de prijs-kwaliteitverhouding die OLCD biedt, heb ik maar één kwalificatie: goed!